Podyplomowe Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży – ONLINE 2025

300,00 949,00 

SKU: Brak danych Kategoria:

Opis

Podyplomowe Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży – kurs umożliwiający uznanie dorobku zawodowego w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży

Czas trwania: cztery semestry. Terminy pierwszych dwóch:

20-21.09.2025
4-5.10.2025
29-30.11.2025
13-14.12.2025
17-18.01.2026
1-2.02.2026
28.02-1.03.2026
17-18.04.2026
16-17.05.2026
13-14.2026

Części wykładowe zjazdów są nagrywane z dostępem 24h, w ćwiczeniach i superwizji należy uczestniczyć na żywo.

Przewidywane godziny zjazdów: sobota 10:00 – 18:00, niedziela 10:00-15:00

Osoby, które ukończą szkolenie w Podyplomowym Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży i spełnią pozostałe wymogi, będą mogły ubiegać się o uznanie dorobku zawodowego, a tym samym będą mogły przystąpić do egzaminu na specjalizację psychoterapeuta dzieci i młodzieży.

Szkolenie realizowane jest w formie wyłącznie stacjonarnej. Obejmuje 320 godzin szkolenia. Zjazdy będą uzupełniane filmami szkoleniowymi do samodzielnego odsłuchania. Czas poświęcony na odsłuchanie filmów będzie wliczany do ilości godzin szkoleniowych.
Zajęcia będą realizowane w formie wykładów, warsztatów i superwizji. Godziny odbytych superwizji będą potwierdzone certyfikatami.

Do udziału w Podyplomowym Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży, zapraszamy osoby z dyplomem pedagoga, psychologa oraz osoby z wyższym wykształceniem medycznym, psychoterapeutów i osoby w trakcie szkolenia w Szkołach Psychoterapii.
Szkolenie zakończone jest egzaminem: pisemny i ustny.

Kadra:
Elżbieta Grabarczyk-Ponimasz – psycholog z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej i szkoleniowej, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień i mediator. Psychologię ukończyła na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Obecnie podyplomowo studiuje psychotraumatologię. Autorka e-booków oraz licznych artykułów popularyzujących wiedzę z zakresu psychologii i psychoterapii.

Joanna Andrzejewska – psychoterapeuta psychodynamiczny. Certyfikowany socjoterapeuta. Ukończyła dwuletnie studia podyplomowe Psychoterapia dzieci i młodzieży. Prowadziła psychoterapię indywidualną i grupową na oddziale nerwic i depresji młodzieńczej, w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii. Obecnie w trakcie szkolenia na psychoterapeutę TFP.

Ewelina Matuła-Rżeńska – psychoterapeutka pracująca w nurcie psychodynamicznym z młodzieżą oraz dorosłymi. Ukończyła dwuletnie studia podyplomowe Psychoterapia dzieci i młodzieży

Aleksandra Zmuda – psycholog, Trener Umiejętności Społecznych, prowadzi grupy warsztatowe dla Rodziców.

Michalina Rojek – socjoterapeuta, diagnosta FAS, terapeuta, w trakcie certyfikacji na Registered Behavior Technician® w Autism Partnership Foundation. Ukończyła Studium Socjoterapii w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.

Lidia Burkacka – psycholog, specjalizacja psychologia kliniczna.

Eryk Libner – ukończył Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie na kierunku Turystyka i Rekreacja ze specjalizacją w odnowie psychosomatycznej, jest certyfikowanym masażystą.

Vita Klimovich – lekarz pediatra, genetyk.

Grażyna Fabiszewska –  Psycholożka, psychoterapeutka, doktorka nauk humanistycznych w zakresie psychologii, absolwentka jednolitych pięcioletnich studiów magisterskich w zakresie psychologii (specjalność psychologia rozwojowa i wychowawcza) oraz studiów doktoranckich (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie). Autorka „Kwestionariusza Bezradności Wyuczonej” i współautorka publikacji „Poradnictwo psychologiczne”.
Ukończyła czteroletnie szkolenie psychoterapeutyczne w Instytucie Analizy Grupowej „Rasztów” (IAGR), aktualnie jest w procesie certyfikacji, pracuje pod stałą superwizją. Prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową oraz terapię par i rodzin.
Ponadto ukończyła podyplomowe studium systemowej terapii rodzin (Instytut Psychiatrii i Neurologii Warszawie), a także liczne szkolenia i kursy doskonalące (min. z pomocy psychologicznej osobom w sytuacjach kryzysowych). Bierze udział w warsztatach, seminariach i konferencjach psychologicznych i psychoterapeutycznych. Pracuje w warszawskiej publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, jest także wykładowczynią akademicką.

Superwizorzy:

Grażyna Kącka – Absolwentka trzech uczelni. Certyfikowana psychoterapeutka i socjoterapeutka Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego, pedagog i biotechnolog. Absolwentka dwuletniej specjalizacji z psychoterapii dzieci i młodzieży. Ukończyła studium pomocy rodzinie. Od lat skoncentrowana na pracy z drugim człowiekiem. Od 2005 roku terapeuta na Oddziale Dziennym dla osób uzależnionych z podwójną diagnozą. Wiele lat kierownik placówki socjoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży.
Master Trener amerykańskiej metody Aggression Replacement Training. Od kilkunastu lat szkoli w całej Polsce wszystkich, którzy chcą poznać doskonałą metodą by chronić się lepiej. Prowadzi grupy zarówno dla 5-latków, jak i dzieci starszych, młodzieży, nauczycieli, wychowawców ośrodków socjoterapeutycznych, więźniów (m.in. szkoląc Zakłady Karne we Wrocławiu i Strzelinie).

Kamil Galiński: absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im Jana Pawła II w Lublinie ze specjalizacją z zakresu psychologii klinicznej: dorosłych, dzieci i młodzieży. Certyfikowany psychoterapeuta PTP, superwizor aplikant PTP. Współzałożyciel i dyrektor Centrum Psychoterapii i Diagnostyki Psychologicznej w Warszawie i Grodzisku Mazowieckim. Posiada doświadczenie w prowadzeniu psychoterapii: indywidualnej osób dorosłych, indywidualnej młodzieży, grupowej dla młodzieży i par.

Katarzyna Behnke-Szymańska: Psycholog, Superwizor Aplikant Psychoterapii Uzależnień, Certyfikowany Specjalista Psychoterapii Uzależnień, Psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Uczestnik comiesięcznych seminariów szkoleniowych z Superwizorami Psychoanalitycznymi. Pracownik Ośrodka w Miłkowie od końca 2012 roku. Wcześniej pracownik Szpitala Specjalistycznego w Legnicy na Oddziałach: Psychiatrycznym, Hematologii, Paliatywnym oraz na Oddziale Dziennym i w Poradni dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Jeleniej Górze.

Anna Kwiatkowska: psycholog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej – diagnoza psychologiczno-pedagogiczna, pomoc psychologiczna i psychoterapia indywidualna dla uczniów w wieku od 11 do 19 lat; psycholog w Specjalistycznej Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży ze Środowisk Zagrożonych Alkoholizmem OPTA – psychoterapia indywidualna gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych, terapia rodzin, prowadzenie zajęć grupowych dla gimnazjalistów, konsultacje wychowawcze dla rodziców, prowadzenie warsztatów dla rodziców;
konsultant w Fundacji Centrum Edukacji Liderskiej (C.E.L) – konsultacje dla dorosłych, warsztaty, grupy rozwojowe i terapeutyczne dla młodych dorosłych, rodziców oraz kobiet doświadczających przemocy certyfikat psychoterapeuty PCE EUROPE Network of the European Associations for Person-Centred and Experiential Psychotherapy and Counselling; certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Integracyjnej Psychoterapii Doświadczeniowej i Edukacji Społecznej Stowarzyszenie INTRA (PTIPDiES SI); nr: 20/T/2016; certyfikat superwizora w Polskim Towarzystwie Integracyjnej Psychoterapii Doświadczeniowej i Edukacji Społecznej Stowarzyszenie INTRA; nr: 20/S/2022. 4-letnia Szkoła Psychoterapii rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, prowadzona przez Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA; członek WAPCEPC – World Association for Person Centered & Experiential Psychotherapy & Counselling; 3-letnie 100-godzinne seminarium superwizyjne organizowane przez Polskie Towarzystwo Integracyjnej Psychoterapii Doświadczeniowej i Edukacji Społecznej Stowarzyszenie INTRA; Kurs podstawowy i zaawansowany z psychoterapii terapii systemowej indywidualnej, par, rodzinnej i grupowej, organizowany przez Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej; Szkoła Psychoterapii Par prowadzona przez Laboratorium Psychoedukacji; Szkoła Psychoterapii Rodzin prowadzona przez Laboratorium Psychoedukacji; Społeczna Psychologia Kliniczna w Szkole Wyższa Psychologii Społecznej; Pedagogika Ogólna na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.

Cena: 699 zł za zjazd. Przy opłacie wpisowego i pierwszego zjazdu razem, cena obniżona do 949 zł.
Wpisowe – 300 zł.
Nieobecność na zajęciach nie zwalnia z opłaty. Do zaliczenia Podyplomowego Studium i uzyskania Dyplomu, uczestnicy mogą mieć po jednym nieobecnym zjeździe na roku.

I ZJAZD: 20-21.09.2025
Wprowadzenie do procesu grupowego – 1h
Rodzic w terapii dziecka – opór rodziców i jak z nim pracować – 1h
Praca z rodzicem dziecka z ADHD i zaburzeniami zachowania – 2h
Praca z rodzicem dziecka ze spektrum – 2h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Pierwszy kontakt dziecka z terapeutą, proces konsultacji – 1h
Zawieranie kontraktu terapeutycznego z rodzicem małego dziecka – 1h
Zasady w gabinecie terapii dzieci – 1h
Etyczność w psychoterapii – 1h
Dziecko lękowe: praca z dzieckiem z OCD – 2h
II ZJAZD: 18-19.10.2025
Seminarium – dziecko lękowe (praca z artykułem/literaturą) – 1h
Praca z dzieckiem z tikami – 3h
Praca z rodzicem dziecka z tikami – psychoedukacja – 1h
Praca z rodzicem dziecka z zaburzeniami lękowymi – 1h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Praca z dzieckiem z zaparciami nawykowymi, zanieczyszczaniem i moczeniem – 3h
Seminarium – dziecko z zaparciami nawykowymi – 1h
Młodsze dziecko z depresją – obraz depresji dziecięcej – 2h
III ZJAZD: 15-16.11.2025
Praca z rodzicem dziecka z depresją – 1h
Seminarium – praca z literaturą – 1h
Praca z dzieckiem z FASD – 4h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
IV ZJAZD: 1-2.12.2025
Dziecko w sytuacji rozwodu rodziców – 6h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Praca z dzieckiem uzależnionym od elektroniki i ekranów – 2h
Wspieranie samooceny dziecka lękowego, praca z rodzicami, psychoedukacja – 4h
V ZJAZD: 10-11.01.2026
Dziecko z ADHD – 5h
Seminarium – literatura o ADHD – 1h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
VI ZJAZD: 31.01-1.02.2026
Dziecko w spektrum – 5h
Schizofrenia dziecięca a spektrum – 1h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Nastolatek ze spektrum – 2h
Dzieci i młodzież ze spektrum LGBT+ – 2h
Terapia grupowa dzieci ze spektrum – 2h
VII ZJAZD: 14-15.03.2026
Dziecko z traumą – 3h
Praca z dzieckiem z zaburzeniami somatycznymi – 2h
Seminarium – praca z literaturą – 1h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Teoria relacji z obiektem Melanie Klein – 2h
Terapia psychodynamiczna dzieci – 2h
Terapia zabawą – 2h
VIII ZJAZD: 11-12.04.2026
Terapia zabawą – 2h
Warsztat terapii grupowej dzieci – 2h
Dziecko z zaburzeniami zachowania – 2h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Dziecko agresywne w gabinecie terapeuty – interwencje – 2h
Dziecko z cechami narcystycznymi – 2h
Diagnoza psychodynamiczna młodszego dziecka – 2h
IX ZJAZD: 9-10.05.2026
Margaret Mahler – fazy rozwoju dziecka – 2h
Dokumentacja w psychoterapii, przepisy prawne – 1h
Terapia grupowa dzieci – wskazania, przeciwwskazania, analiza przypadków – 2h
Co leczy w terapii grupowej – 1h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Seminarium – antygrupa w terapii grupowej dzieci, opór i agresja – 2h
Zaburzenia lękowe i stresowe u dzieci – 2h
Diagnoza dziecka – 2h
X ZJAZD: 6-7.06.2026
Opór w terapii dzieci – analiza przypadków – 2h
Praca z dziećmi w modelu poznawczo-behawioralnym – 10h (4h + 6h)
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h

II ROK – PLAN ZJAZDÓW
I ZJAZD (2026)
Wywiad z nastolatkiem w psychoterapii – 2h
Diagnoza w psychoterapii psychodynamicznej – 2h
Nastolatek z nieprawidłowo kształtującą się osobowością – 4h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Seminarium: praca terapeutyczna z nastolatkiem (literatura lub opisy przypadków) – 2h
Rysunek w pracy terapeutycznej ze starszym nastolatkiem – 2h
II ZJAZD (2026)
Psychoterapia psychodynamiczna – podstawy – 2h
Zaburzenia lękowe czy norma rozwojowa – masturbacja dziecięca (praca z dzieckiem i rodzicem) – 2h
Nastolatek z nieprawidłowo kształtującą się osobowością – 2h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Seminarium: praca terapeutyczna z nastolatkiem (literatura lub opisy przypadków) – 2h
Proces grupowy – 2h
Nastolatki z zaburzeniami lękowymi – 2h
III ZJAZD (2026)
Kryzys suicydalny wśród młodzieży – 3h
Praca z nastolatkiem z myślami samobójczymi i po próbach samobójczych – 2h
Praca z nastolatkiem dokonującym samouszkodzeń – 1h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Proces grupowy – 1h
Rysunek w psychoterapii – 3h
Seminarium: praca terapeutyczna z nastolatkiem (literatura lub opisy przypadków) – 2h
IV ZJAZD (2026)
Terapia TFPA skoncentrowana na przeniesieniu w pracy z adolescentami – 3h
Seminarium: praca terapeutyczna z nastolatkiem (literatura lub opisy przypadków) – 2h
Proces grupowy – 1h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
V ZJAZD (2026)
Nastolatek z zaburzeniami odżywiania – 10h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Terapia grupowa – pacjenci nastoletni z zaburzeniami odżywiania – 2h
VI ZJAZD (2026)
Nastolatek z zaburzeniami odżywiania – 6h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Nastolatek niedostosowany społecznie – 2h
Seminarium: praca z literaturą lub opisami przypadków – 2h
Proces grupowy nastolatków niedostosowanych społecznie – 2h
VII ZJAZD (2026)
Podstawy terapii rodzin – 6h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Psychoterapia psychodynamiczna nastolatków – 3h
Seminarium: praca z literaturą lub opisami przypadków – 2h
Diagnoza nastolatków – praca na opisie przypadków – 1h
VIII ZJAZD (2026)
Zaburzenia odżywiania u adolescentów – terapia poznawczo-behawioralna – 3h
Dysforia płciowa – pomoc terapeutyczna młodzieży i rodzinie – 3h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Zaburzenia odżywiania u adolescentów – praca na opisach przypadków – 2h
Seminarium: praca z literaturą lub opisami przypadków – 2h
Teoria relacji z obiektem (O. Kernberg) – 2h
IX ZJAZD (2026)
Nastolatek z nieprawidłowo kształtującą się osobowością – 2h
Seminarium: praca z literaturą lub opisami przypadków – 2h
Rozwój osobowości według Zygmunta Freuda – 2h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Proces grupowy – 1h
Teoria Donalda W. Winnicotta – pochwała bawienia się – 2h
Seminarium dostosowane do tematyki wykładu – 1h
X ZJAZD (2026)
Podstawy psychoterapii Gestalt – 4h
Superwizja pacjentów w wieku rozwojowym – 3h
Egzamin pisemny końcowy
Seminarium dostosowane do tematyki wykładu – 1h
Zaburzenia snu u dzieci i młodzieży – 2h
Dzieci i młodzież z deficytem mentalizacji (pacjent dziecięcy i młodzieżowy z Zespołem Aspergera) – 3h
Ogłoszenie wyników egzaminu i uroczyste zakończenie szkolenia (kolacja)

UWAGA: przy zgłoszeniu przez naszą stronę (zapis poprzez sklep internetowy, prosimy w polu „UWAGI” wpisać nr dyplomu, prosimy też do końca sierpnia wysłać nam skan dyplomu, w polu „UWAGI” można też podać dane do faktury)

Osoby, zgłaszane przez Placówki, które będą płatnikiem prosimy o zgłaszanie się mailowe, prosimy o podanie danych do faktury instytucji, która będzie opłacać udział w Studium, prosimy też wysłać do nas skan dyplomu studiów wyższych – do końca sierpnia 2023.

Przy przyjęciu na kurs liczy się kolejność zgłoszeń.

Uczestnicy otrzymują
– z każdego zjazdu materiały w formie skryptu, omawiane kwestionariusze diagnostyczne, wywiad z Rodzicami ( ogólny, w kierunku Autyzmu, FAS, Tików, Moczenia)
– spis literatury
– filmy szkoleniowe

Informujemy, że zastrzegamy sobie prawo do zmian organizacyjnych.
O wszystkich zmianach uczestnicy będą powiadomieni mailowo.
WAŻNE: Bardzo prosimy o kontakt telefoniczny z biurem, jeśli nie dostaną Państwo potwierdzenia zakwalifikowania na szkolenie w przeciągu 2 dniu od wysłania zgłoszenia.