Trener Teorii Umysłu dla dzieci w spektrum – online 13.10

499,00 

Kategoria:

Opis

Trener Teorii Umysłu dla dzieci w spektrum online 

13.10.2025 9:00-14:00 

Cena: 499 zł 

Skrypt ze scenariuszami zajęć, 2 filmy szkoleniowe:

  1. Diagnoza Autyzmu
  2. ABC Autyzmu
  3. Pomoc PDF: Teczka z kartami pracy „ TUS dla dzieci z autyzmem”

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu ?

✅ Nauczysz się rozwijać u dzieci w spektrum umiejętność rozumienia myśli i uczuć innych.
✅ Zdobędziesz praktyczne ćwiczenia i scenariusze dopasowane do dzieci młodszych i starszych.
✅ Poznasz skuteczne metody wspierania komunikacji, współpracy i relacji społecznych.
✅ Otrzymasz narzędzia do obserwacji postępów i wprowadzania treningu teorii umysłu w codziennej pracy.

Program

Omówienie znaczenia nauki przez naśladowanie i roli zabawy w rozwoju dziecka. Wprowadzenie do teorii umysłu, dlaczego należy uczyć dzieci teorii umysłu. Co zaproponować rodzicom, których dzieci nie są gotowe na rozpoczęcie terapii w grupie. 

Omówimy kolejne scenariusze pracy z grupą. W tej części uczestnicy dowiedzą się jak uczyć dzieci:

  1. nazywania, rozpoznawania emocji u siebie i innych. Będziemy pokazywać techniki ćwiczenia rozumienia i rozpoznawania przyczyn różnych emocji u innych i u siebie. 
  2. ćwiczenia kontaktu wzrokowego i mentalizacji. Omówienie jak uczyć umiejętności obserwacji innych i rozumienia zachowań i uczuć innych. Ten blok zawierać też będzie omówienie technik ćwiczenia umiejętności obserwowania i rozumienia innych.
  3. umiejętności naśladowania 
  4. dostrzegania i rozumienia, że pragnienia, myśli, uczucia innych mogą różnić się od własnych 
  5. obserwowania innych: umiejętności wyciągania wniosków na podstawie obserwacji innych
  6. rozwijania zabawy symbolicznej, ćwiczenie zabawy „ na niby”
  7. umiejętności zadawania pytań 
  8. prowadzenia rozmowy z innymi
  9. umiejętności brania pod uwagę punktu widzenia drugiej osoby 
  10. ćwiczenie umiejętności nagradzania siebie, wzmacnianie samooceny dzieci 
  11. ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem 
  12. jak uczyć dzieci w spektrum radzenia sobie z trudnymi emocjami

Omówimy także program dla dzieci wysoko funkcjonujących w wieku 10-16 lat niedziela 

Dzieci i młodzież wysoko funkcjonująca w spektrum, Zespołem Aspergera – omówienie, opisy przypadków 

Program pracy z grupą i scenariusze będą zawierać omówienie nauki w grupie:

1.rozpoczynania, podtrzymywania rozmowy, rozumienia mowy ciała, zwracania na siebie uwagi w sposób społecznie akceptowany.

2. rozpoznawania i rozumienia uczuć innych i swoich 

3. myśli-uczucia- zachowane. Nauka rozumienia zależności u siebie i innych 

4. zauważania i rozwiązywania problemów 

5. rozumienia i stosowania reguł społecznych 

6. rozwijania samooceny

Osoby prowadzące: 

Joanna Andrzejewska: psychoterapeuta dzieci i młodzieży, ukończyła Krakowską Szkołę Psychoterapii KCP oraz dwu letnią, podyplomową Szkołę Psychoterapii Dzieci i Młodzieży, certyfikowany socjoterapeuta i Trener TUS. Obecnie w trakcie szkolenia z psychoterapii skoncentrowanej na przeniesieniu TFP. 

Michalina Rojek Terapeuta, Dyplomowany socjoterapeuta, w trakcie certyfikacji na Registered Behavior Technician® w Autism Partnership Foundation, Certyfikowany Trener Umiejętności Społecznych. W Ośrodku Sukces prowadzi grupy TUS i socjoterapeutyczne.